tiistai 29. maaliskuuta 2011

Blogi-identiteettikriisi


 Olen alkuraskaudesta lähtien lukenut muutamia raskausblogeja. Ensimmäinen, jota aloin lukemaan ja edelleenkin yksi vahvasti lemppariblogini on Sascian Kaurapuuroa & sydänääniä. Blogini etusivulta pääsette tutustumaan muihin seuraamiini blogeihin.

Kun aloin kirjoittaa omaa blogiani, ajatuksenani oli kirjoittaa blogia ihan vain omaksi ilokseni. Halusin jonkin tavan purkaa myös niitä huonoja fiiliksiä ja sekaisia tunteita. Alussa olin vahvasti sitä mieltä, että blogini pysyy salassa minut tuntevilta ihmisiltä enkä paljasta teksteissäni mitään niin yksityistä, että minut saatettaisiin tunnistaa. Olen hieman pehmennyt. Edelleenkin olen sitä mieltä, etten haluaisi tuttujen ihmisten lukevan blogiani, en halua kaikkia ihmisiä niin lähelle. On aivan eri asia kirjoittaa henkilökohtaisista asioista tuntemattomille lukijoilleni kuin tutuille ihmisille. Ukkoni ei ole tätä ymmärtänyt ja ihmetteekin aina, miksei hän saa lukea blogiani. Luulen, että joskus hän vielä tekee sen salaa...

Olen paljastanut teille jo ripauksen kotiani. Blogini etusivulla on vielä muutaman tunnin ajan gallup koskien aiheita, joita toivoisitte minun teille "paljastavan". Suurin osa teistä haluaisi tietää kuka minä olen. Mietinkin, miten sen teille kertoisin. Jos paljastan ja annan itsestäni kaiken tälle virtuaalipäiväkirjalleni, kuinka suuri on se todennäköisyys, että joku tuttuni eksyy tekstejäni lukemaan? Miten te, blogikonkarit, olette asiaan suhtautuneet ja päätyneet "paljastamaan" itsenne?


Ps. Oi mutsi mutsi- blogissa on käynnissä kiva arvonta, jossa arvotaan Lasten Taikamaan lahjakortti sekä lasten starchild-nahkatossut. Käykääpäs muutkin osallistumassa arvontaan täällä. Mikäli haluat kaksi arpaa ja näin siis tuplaat mahdollisuutesi voittaa, kerro arvonnasta linkin kera omassa blogissasi. Kuva täältä.

1 kommentti:

  1. Minä oon vähä sellanen et mietin mitä kirjotan blogiin, en tosiaankaan mitään KOVIN yksityisasioita ala kirjotteleen koska ei ikinä tiedä kuka sitä lukee.. Ja siis niin. Mutta kyllä aion silti omasta vauvastani kuvia laittaa blogiin, mutta en ainakaan minkäänlaisia alastonkuvia,että hyvän maun rajoissa.

    Mutta se on aina vähä niin ja näin et mitä kirjottelee. :/

    VastaaPoista